fredag 24 oktober 2008

2006 Bernkastel-Kueser Rosenberg Riesling Kabinett trocken noch ein mal

Förra gången jag drack 2006 Bernkastel-Kueser Rosenberg Riesling Kabinett trocken blev jag inte överväldigad. Kanske var det någon vajsing på flaskan, eller någon liten vajsing på mig.

När jag nu återvänder till rieslingen från Mosel har jag inga problem med den. En mer sammanhållen upplevelse både i doft och smak. Doften på väg mot en intressant murrighet, men där friska inslag av mineral och citrus ännu överväger. En lite okynnig spritsighet i munnen överraskar. Torr och uppfriskande, ganska elegant utförande. Fortfarande lite spretig och försiktig.

Skulle vara kul att stoppa undan fyra-fem flaskor och glömma bort dem två år, sedan hitta dem och undersöka vad som blivit av dem.

Inga kommentarer: