måndag 19 januari 2009

"Jag sökte visshet och fann ett svar!"

Så bör mången vin- och kunskapstörstande ha utbrustit vid besök på de svenska vinbloggarna, och sökorden dit är förvisso diversifierade och ofta outgrundliga.

Jag har länge varit avundsjuk på Nettare e gioia Han har hittat många märkliga sökningar som fört besökare till bloggen. Billigt Vin kan inte alls konkurrera med denna flora av udda begär, obskyra önskningar och ohörda (?) rop ut i den kalla och mörka cyberrymden.

Just idag fann jag dock några sökningar som gjorde mig lite upplivad. Till exempel:

"syrlig smak i mun efter förkylning". Det är ju inte så kul, förstås, och lär väl ställa till det vid vindrickandet om vederbörande är lagd åt sådana laster. Jag rekommenderar alltid grüner veltliner vid sådana besvär (fast jag rekommenderar nästan alltid grüner veltliner oavsett situation, så det är kanske inte att lita på). Måhända en blommig gewurtztraminer, det funkade ju till thai-mat med citrongrästouch.

"billig blyg" . Ja, varför inte? Hellre det än dyr och extrovert, kanske.

"billigt rödvin 70 talet sangria". Jäpp, det är ju det det handlar om, när allt kommer till kritan. Glada minnen och hög YPK-faktor. Allt annat är bara hittepå och tomma gester.

Inga kommentarer: